Blogger Layouts

Monday, 30 May 2011

sampai bila la semua ni nak berakhir..aq xmintak p0wn semua ni berlaku..dah 3 minggu xcntc k.uda.rindu sebenarnye tp nak buat mcm mane...bkn xnk cntc aq malu nk berdepan dengan k.uda...semalam kelua ngn abg..hem..abg yang kuat nk jumpe..aq ikut kn je..lepas jumpe die kne balik nilai sebab ade kelas hari selasa..
malam tu tolong umi kt kelas..k.yaya p0wn tolong sekali..k.yaya ade tnye aq still cntc ke ngn hakym..aq xtwu nk jwb cam ne??? t'pkse menipu..aq twu dose  tp....hemm...aq twu k.uda terase ngn aq...aq twu smua xbley terima abg..aq dh cbe ckp ngn abg ,dah cube jauh kan diri tapi xsemudah yang korang sangke kan....aq dah macam tersepit kt tengah2...xtwu nk kongsi masalah ny dengan sape..memang terase macam orang asing dalam rumah ni...aq cube buat biase je depan semua orang tp sebenarnye tuhan je yang tawu ape yang aq rase...abg pernah ckp die still tunggu aq sampai smua orang terima die...sampai bila2 p0wn smua orang xkan terima..niat abang ikhlas...aq terima abang dengan hati yang terbuke...aq terima baik buruk dia..aq cbe untuk kenal abang sebabnye cume satu je...aq nk dekat kan diri dengan pencipta Qu...Alhamdulillah,bila aq makin rapat ngn abg jiwa aq tenang..aq dapat rase aq semakin rapat dengan pencipta...kami bercinta bukan kerana nafsu.!!! tapi kerana ALLAH..." kalau la dia bukan untuk aq,dan aq bukan untuk dia..kau berikan aq kekuatan untuk lupekannya..dan kau temukan lah dia dengan orang yang lebih baik dari aq.." mungkin semua ni ade hikmah ..aq redha dengan ketentuannya..

Tuesday, 3 May 2011

aku,kau dan cinta????

"pertemuan kita disuatu hari 
menitis kn ukhuwah yang sejati
bersyukur ku kehadrat illahi
di atas jalinan yang suci
namun kini perpisahan yang terjadi
dugaan yang menimpa diri
b'sabarlah diatas suratan ku tetap pergi jua"


sebak rase nye bila dgr lagu ni....em knp la berat sangat ujian yang  kena aku pikul...
Ya Allah berikan aku kekuatn dalam mengharungi liku2 kehidupan ini.....aq tdak t'daya 
lagi menanggung semua ni...

 atira,

dlam p'sahabatn xselalunye indah yg kita sangkekan ..mesti ade pasang surutnya..
baru2 ny atira call aq tbe2 je marah2 ..aq xdpt trme die wt cmtu..xtwu la knp...mungkin selama ni
aq selalu mengalah....aq trme dia seadanye,aq trme segala kekurangan yang ada dalam diri dia...walaupun dlu
dia pernah sakitkan hati aq tapi aq maaf kan die....memang kawan2 aq xske aq kwan ngn kau tp aq kwn jgk
sbb bagi aq hidup ni xde ertinya  tnpe kwn....aq t'pkse belakon dpn dorg yng aq xbek ngn kau...kau xpna twu smua ny kan....emmm....klu ye p0wn kau ade  mslah ngn wni knp kau nk kaitkan aku dlm hal ni..??????????? aq b'hak untk kawan ngn spe2 ok~~!!!!tlg la fhm...memang kau ckp nk berubah..aq nmpk perubhn tu...tp knp kau masih nk b'dndm??? dndam tu xkn bawak bhgia kt kubur nanti...knp tbe2 nk melenting ble aq rpt ngn wni??? wni kwn aq..xkn aku nk berkepit ngn kau 24jam??? aku kne jge ati kau je ke????? abis ati aku??? spe nk jge??? ati wani??? ape salah nye kalau kau bebaik ngn wani????xde cacat nye...dah2 la tu..lupe kan la kisah dlu...bukak cerite baru...xkan kau terus2 nak dendam ngn semua orang??? cbe la fhm aku..aku kwn ngn wni dah lame daripada die kecik lg, kte org satu skola smpai f0rm 5....aq dah tinggal ngn die satu asrama aku dh knl die...kte org da bnyk kongsi maslh...klu kau dgn cre kau aq t'sepit kt tengah2...aq cbe jge ati kau,wni,...ati smua org aq jge...aq xpna pilih kasih ngn kawan2...xpyh la nk tunding jari kt orng laen...cbe la bljr memaafkan orng laen cube belajar dari kesilapan...aq sengaje deactive fb...aq sengaje xcall,mesej...aq nk kau belajar dari kesilapan tu...satu je permintaan aq tlg la bebaik ngn wani...tu je...klu die xmaaf kan kau tu urusan die ngn ALLAH...aq xmintak duit kau,,ok??? aku harap sangat kau sedar kesilapan kau tu...




 sera,,tolong la jangan salah kan nana je..nana hrp sangat sera nasihat kan eyra....mungkin 
sera xnampak lagi perangai eyra..memang die caring tp knp msti cpt melenting??? knp suke tunding jari kt 
orang laen???  knp xpna mengaku silap sendiri????  nana dh lme knl eyra...nana twu perangai die...nana xpna
buruk2 kan die dpn kwn2...nana dh cbe maaf kan silap die..tp die??? hemmm....memang nana xtwu ape yang die marah tp xbley ke ckp elok2...klau mrh kt org laen pown knp orang laen yang kne tempias nye..?????memang perangai nana cam budak2 tp dalam hal ni nana dah cukup matang...






wani,,aq xtwu ap masalah korang...tp aq bek ngn kaw atas dasar kawan..xde niat ape2 pown..
aq mintak maaf banyak2 kt kau ..aq xtwu la .sme ad kau ingat lagi ke tak mase 16.2..
aq dh cbe jge ati kau tp aq xdpt kwl atira...die memang sengaje nk jles kn kaw..aq twu smua tu...
tp aq akn cbe nasihat kan dia...tp memang xde niat aq nak wt kau marah...aq dh anggap kau cm adik beradik aq....kte da bnyak kali gaduh..mugkin tu silap aq...tp aq dah cbe sedaya upaya untk jd kwn yng baek...
walau p0wn kau sllu cte mslh kau kt org laen...tp aq p'cye kau xpna buruk2 kn aq kt orang len...aq harap
 hubungan kita kekal sampai ble2...aq doakan kau b'jye...aminn..



tula kisah kawan2 aq..pening kepala ble fkr balik smua tu...ape pown aq cbe yang terbaik untuk kawan2 aq..

yang ni pulak masalh aq ngn orang yang aku sayang...emmm...




macam mane nk story ek...kite orang jmpe mse kt airpot...kte org dah lme mes..tp kte orang mes p0wn
ad sebab..sebab nye abang nk ngn k.uda balik..abg pna cpl ngn k.uda..tp hubungan dorng putus tengah jalan...aq rapat ngn abg bkn nye aq nk ptus kn hubungn dorang aq just nk dorang bebaik semula...tp laen pulk yang jadi...kbetuln k.uda nk pergi syria..dlm diam aq suh abg anta sekali...aq twu k.uda xske..tp aq nk sngt satu kn k.uda ngn abg balik...abg stuju nk anta k.uda..emmm aq ske giler mase tu..xsbar nk tgk reaksi k.uda.....hari yng di tunggu2 p0wn tiba...emm mse tu petang sampai airp0rt...dalam kul 6..dah msuk airport
xlme lps tu abg dtg...huhu..smua t'kejut yela mcam xcaye sape ade depan mate...k.uda gelabah sangat mase tu...klaka...sedey p0wn ad jgk...yela spe xsdey nk b'pisah ngn akak tersayang..huhu...wlaupun 3 bulan je...huhu...sempat jugak aq bebual ngn abang..emm bebual gitu2 je....mse k.uda chek in abg ckp nk amek gmba..aq p0wn xkesah la yela xfikir ape2 p0wn mse tu...dlm kul 8 k.uda dh kne msuk...ermmmm...sdey sangt nseb bek sempat pluk die..huhu,,,nk nangis tp rmai orang....huhu..otw blk abg mes aq lg...t'kejut ble abg ckp" abg nk lupekan k.uda..abg nk fkr sal nja pulk" aq ingt kn die guraw2 je rupenye btl...mse tu xt'cakap ap...lg p0wn aq tga tgu nizam,...mse tu nizam die je,die xcntct aq lngsng...ble aq da wt kputusn nk dgn abg nizam tbe2 je muncul...bru la die ckp die nk lbey drpd kwn.....ermmmm len yng ditunggu len pulk yg datang...huhu...tp ape p0wn aq still kwn ngn nizam...sdey jgk aq ble die cbe jauh kn dri dari aq...emm kne la sba....aq ngn abg bhgia..wlu p0wn aq twu aq ngn abg xmungkin xmungkin lame...abang baek sangt ngn aq...caring,penyayang,amek berat...tp aq sllu rse sbe slh ngn k.uda,umi,buya...yela t'pakse rhsie kn yng aq rpt ngn abang...aq xbley lpe satu hri tu aq demm sakit perut abg sanggup pos kn ubt dr usim....mse tu aq rse bersyukur sangt dpat kenal ngn abang...rse sangat dri disayangi...alhamdulillah....xlme lps tu..umi ckp yng buya xbagi nja rapat ngn abang...umi ckp buya tk0t nja ngn adek brdik ptus sdre di sebb kn ny...aq fkr ade btl nye jgk...sbe slh nk ckp ngn abg..tp aq kuat kn ati..aq ckp jugk ngn abg....tp nja nk abg twu nja xde niat nk tinggal kn abg, nk lke kn ati abg...nja wt smua ni untuk umi,buya,k.uda...mungkin ni bukan jodoh kita mungkin jodoh abg dengan orng len...nja mintak maaf sangt2...kita xmungkin b'sme..nja dh xkuat lgi satu2 mslh dtg...nja harap abg fhm mslh nja..nja doakn abg bahgia...maaf atas segalenya..~~~

ya allah...kuat kn semangat qu...berikn aq kekuatn..