Blogger Layouts

Monday, 31 October 2011

Qesah Qu dan dia~

alhamdulillah..
semua nye berjalan lancar..
hubungan aku dengan hakim dah macam biase sekarang..
ermm??
macam mana?
nak tawu ke??
kite orang kawan macam biase..
die anggap aku adeq die..
hmmm...
macam mana la kan..
tibe-tibe je boley jadi adeq??
korang dapat bayang kan??
dulu sayang kat seseorang ..
tapi lepas tu hubungan tu hanya sekadar adeq dan abang je..
memang perit..
aku akan buat ape saje yang dapat bahgia kan dorang..
untuk abang tersayang : thanks k sebab faham..!
naja ta marah abang layan naja macam tu..
tapi ntah la..
mungkin perlukan masa untuk naja terima semua ny..
abang je yang faham naja..
susah rase nye nak cari yang lain..
mase tu abang cakap.
'kalau naja kawin,jangan lupe jemput abang'..
teng0k lah macam mane kan..
kalau jumpe dengan jodoh naja..alhamdulillah..
kalau tak p0wn..terima jela..
naja dah ta nak cari lagi lepas ny..
naja nak bia 'die' datang sendiri..
dah penat rase nye...
itu yang lebih baik kan~!
sorry..naja ta balas im abang..
bukan sengaja..
tapi..
hmmmmmmmm...


Monday, 24 October 2011

~destinasi cinta~

malam ny nak story pasal cinte..sebenarnye kalau boley memang ta nak sentuh pasal ny..tapi tibe-tibe malam ny nak tulis pasal  ny pulak...ape yang korang faham tentang cinte????  sebut je pasal 'cinte' mesti ramai yang tertarik..budak yang umo 4 tahun p0wn tawu ape tu cinta..awes0me kan...nampak sangat cinte ny terlalu istimewa ... hyep~!! aku tulis pasal cinta bukan bermaksud aku dah jatuh cinta..tidak sama sekali 0k~! bagi aku,cinta aku hanya untuk NYA sahaja..pengalaman mematang kan diri ..lbey baik kejar cinta pencipta daripada mengejar cinta sesama makhluk yang belum pasti kita akan milikinya...hummmm..jangan pernah halal kan sesuatu yang haram~!! ingat tu..couple tu HARAM..kepada sesiapa yang kt luar sane yang bercouple dan ingin berpatah balik..dipersila kan...allah sentiase menerima taubat hambanya...tapi kite kena ingat jangan kite ulangi lagi perbuatan tu,,ta gune kite betaubat tapi kite ulang lagi perbuatan tu...ta perlu sebenarnye kite risau yang kite ta berteman,ta perlu kite suruh orang cari kan pasangan kite,ta perlu kite percaya kat seseorang yang hanya akan menyakitkan hati kite,ta perlu kite jage hati orang tapi orang ta pernah nak jage haty kite,ta perlu nak ikut kan sangat ape yang seseorang tu suruh atas alasan kite sayang kt die! plizz la...habis tu ape yang ALLAH suruh..kau dah laksana kan ke?????tu semua ta perlu untuk mengejar cinte..permainan dunia..memang fitrah manusia ingin kan kasih sayang,saling memerlukan antara satu sama lain..tapi bukan nye dengan care tu semua..cube sekali kite fikir dunia ny hanya sementara..kite bercinta bagai nak rak p0wn...ntah-ntah die bukan milik kite..kan buang mase semua tu...lebih baik kite habiskan mase dengan pencipta kite..ade faedahnya...sebelum kite menyayangi sesama makhluk kite kena sayang diri kite dulu..tambah kan amal,kenali siapa pencipta kite,siapa kekasih pencipta kite..cube mengenali dengan lebih dekat..jodoh dan pertemuan di tangan tuhan...semua orang ingin kan kebahgiaan..kite boleh mintak ape je yang kite nak dengan pencipta kite..dengan syarat kite kena patuh dengan ajaran nya..memang banyak ujian yang akan kite tempuh untuk mencari redha ALLAH..selagi kite mampu untuk tempuhinya insyaallah semua nye akan berjalan lancar..syaitan sentiasa berada disisi orang yang beriman..die akan sedaya upaya menjatuh kan umat islam yang taat kepada ALLAH...ingat la janji ALLAH..perempuan yang baik untuk lelaki yang baik,..lelaki yang baik untuk perempuan yang baik..! so jangan risau 0k!...jangan berharap sesuatu yang ta pasti..!  hurmmm..ta nak cakap banyak-banyak..tak0t tersalah cakap...kalau ade yang salah..sudi-sudi lah bet0l kan ye~!! muhasabah diri ok...!

**destinasi cinta yang ku cari,,sebenarnya terlalu hampir
    hanya kabur kerana dosa didalam hati..
    telah ku redah daerah cinta yang lahir dari wadah yang alpa
    tiada tenang ku temui di dalam hati**

Thursday, 20 October 2011


wehuuuu~!!!  haha..es0k pulang ke kampung.! yeszzaaa!! kih9...dah lame ta menjejakkan kaki di halaman rumah..!kui9....untuk umi dn buya di batu pahat johor..nanti kan kepulangan anak mu yang c0mel lagi baik ini..! haha...Eeeee~plizzz la! kahkah..minggu ny ade satu paper je....1 n0v 2011 nanti ade paper lagi.! ta sabar nak jawab paper 'MAKROEKONOMI'..memang sayunk sangat-sangat la dengan paper makr0  tuh..! huhu..untuk minggu lepas just paper 'PENGAJIAN AM 1 &2 '  dengan 'MUET  (writting)..alhamdulillah,dapat jawab...! hari ny nak cerite pasal budak dalam prep...dah bape hari ta teggur budak tu..kenapa?? bukan sengaja ta nak teggur..ade sebab tersendiri..!  aku kalau nak berguraw memang ta kesa! tapi berpada-pada la..jangan pakai so000t je~!!  ny sampai nak panggil orang dengan name yang ta senonoh..! yang buruk maksud nye..memang la bagi kau tu cume gurawan! tapi bagi orang yang kau gelar tu??? cube fikir perasaan die..dah la kau cakap kuat..kalau boley satu kelas nak dengar..!  ta baik mengaibkan orang...cube kalau aku gelar kau bukan-bukan b0ley terima ke??? mesti kau marah kan..same jugak ape yang aku rase sekarang.! so renung-renungkan lah~!! kalau kite orang tegur nanti kau ta terima,kalau buat h0t chat suruh bercakap ape yang ta puas aty kau ta nak cakap pulak..memang pelik la manusia sekarang ny..perasan diri tu betul je 100% ta penah nak terima kekurangan diri,..pade hal tu memang salah kite..cube belajar dari kesilapan..ta salah kan terima teguran..cube baiki diri..jadi yang lbey baik..muhasabah diri..memang la aku ny ta la perfect sangat tapi kite boley belaja dari kesilapan kan..semua tu ta salah...semua orang akan senang kalau perangai kite ok..ta sakit kan aty orang..jage la haty orang yang selalu rapat dengan kite..kite orang ta tegur kau pown sebab nak bagi kau sedar..kite orang nak kau ubah sikap kau tu...maaf la kalau buat kau sakit aty..but ny je jalan terakhir yang kite orang boley buat,..kau nak berubah ke tak nak tu terpulang...


~: hemmmm macam ny la adat tinggal di bawah satu bumbung yang sama,mesti ade je yang ta puas aty,yang macam tu la,macam ny la..macam-macam perangai..! tapi tu semua dugaan~!  ujian yang ALLAH bagi..nak tak nak,terima jela..terima dengan hati terbuka..'BERSYUKUR'  itu yang paling penting...selagi ALLAH sayangkan kite selagi tula die akan bagi beribu-ribu ujian..die nak teng0k sama ade kite mampu atau p0wn ta harungi ujian yang diberikanNYA...!!

Friday, 14 October 2011





hari ny exam pengajian am..0h~~ i'm s0 careless!!  ta bace s0alan betul-betul..dah abis jawab baru tawu soalan  bahagian D ade pilihan..hmmmm...memang betul-betul..huh! tapi nasib baik boleh jawab..ta tawu la ikut f0rmat ke tak..nasib jela..balik skola terus g makan tengah hari kat aspura..lepas tu naek mandi and then turun..habis kan mase kat prep..pukul 6 dorang ajak makan hari ny makan tel0 masam manis dengan ikan percik..terima kasih abang~!! huhu..lepas sembahyang maghrib menyanyah sikit dengan dorang lepas tu bace quran then tuka simkad..OMG~!! dapat mesej..abg mes,,hmmm..he said.."abg ta boleh hidup tanpa naja,abg lemah"..abg,..sorry...hmmm..mase ny la ta tawu nak cte kat sape..die ta de..3 minggu ta mes..memendam rase jelah..tapi ta balas mes abg..ape yang umi,buya,k.uda pesan nja ingat...terpakse luke kan hati orang yang ta bersalah..

Wednesday, 12 October 2011

manusia~ manusia..

ta faham dengan attitude manusia ny..yang ta habis-habis bangga dengan diri sendiri, yang ta penah mengaku silap,yang sentiase dan cube untuk jatuh kan orang lain pade hal orang yang dia jatuh kan tu orang yang paling hampir dengan die,orang yang selalu die jumpe waktu die susah..bukan ke lupe diri nama nye??? cube sekali tu muhasabah diri...ta semua orang kat dunia perfect..but we can be the best pe0ple~! not be perfect ~!! dalam islam sendiri kita dilarang untuk mengaibkan orang..perlu ke gelar kan orang yang bukan-bukan depan orang ramai?? cube kalau sekali kau dipermalukan .. boleh terima ke??? sebelum nak aib kan orang..teng0k diri tu dalam-dalam macam mana kau punye perangai..dah cukup bagus ke? dah cukup sempurna ke.dah cukup pandai ke,...aku ta cakap diri aku sempurna..diri aku banyak kekurangan..ta dinafikan...! kite ny manusia bukan teng0k dari segi sembahyang 5 waktu dah janji kan yang kita ny baik 100%..ta semestinye.. aku ta la cakap yang kau ta sembahyang,ta la cakap yang aku ny cukup sembahyang nye!..tapi cube fikir ape yang aku nak sampaikan....jangan pernah kutuk orang tu sebab berkemungkinan orang yang kau kutuk tu 1000 kali baik daripada diri kau~!! kalau kau sendiri ta ubah perangai kau sampai bile-bile ta de orang yang lekat dengan kau..orang yang lekat dengan kau p0wn orang yang ta tawu dan menjadi mangsa keadaan..maaf la kalau sebelum ny aku bagi muke kat kau..tapi kali ny aku terpaksa pulau kan kau! ta de niat ape-ape..just nak bagi kau sedar..yang kau tu silap..! bila orang tegur kau ta pernah nak terima...bila buat h0t chat,kau macam nak tak nak..bila dah habis h0t chat kau maki orang tu dari belakang..haha..funny la kau!  pandai ek..bagus! sape yang ta nak terus terang sekarang??? aku dah kenal kau lame..dah tawu perangai kau..kau just boley kawan mase  time happy je...! bile kau gaduh dengan orang tu.pandai kau cari orang lain...tapi bile dah terdesak pandai pulak kau bebaik dengan orang yang kau gaduh tu..untuk kepentingan sendiri~!! kau baik dengan orang tu kau kutuk dengan orang lain p0wn kau kutuk~!! huh! betul-betul ta paham..! semoga satu hari kau dapat HIDAYAH..!  mintak-mintak la kau berubah,,..!  tu doa aku untuk KAU  yang ta pernah mengaku silap dan selalu nak menang walaupun kadang kala ia nya ta dela membuat kan KAU tu memang betul-betul menang~!! semoga kite same-same berjaya jelaH~! kadang-kadang peluang yang kita dapat tu cume sekali je yang ALLAH bagi..peluang tu datang dengan lumayan tapi kau t0lak macam tu je~! ta bersyukur p0wn dengan hadiah yang lumayan tu~! ape yang kau nak lagi p0wn aku ta twu...nak TAJMAHAL ke???  macam-macam cabaran nak tuntut ilmu ALLAH ny..aku datang sini nak belaja.nak berjaya...tapi selalu diganggu dengan gangguan..aku ny ta dela pandai sangat macam KAU! tapi...ape yang kau cakap tu menjadi semangat untuk aku terus belajar..! insyaallah,dengan izin ALLAH..aku akan berjaya satu hari nanti..amin.. semoga satu hari nanti ,aku dan kawan-kawan yang lain  boleh berjaya ke menara gading..insyaallah! kite disini adalah amanah ALLAH ..kita kena tunaikan ape yang diamanah kan! jangan sia-sia kan peluang yang ade di depan mate..

p/s: maaf kepada sesiapa yang terasa..! bukan untuk jatuh kan kau..tapi untuk kau sedar!

SWEET MEMORIES IN PRE-UNIVERSITY TIJB~

video
assalamualaikum..

korang,korang..setelah lama nye aq cube upload vide0 ny baru berjaya ..sebelum ny aq upl0ad kt fb
tapi ta bley la..ta tawu kenapa...aq buat video ny saje-saje je suke2..video ny khas untuk korang..
dah lame dah siap baru sekarang korang dapat teng0k~!! huhu..kepada sesiapa yang ade kt dalam video ny ta payah nak bajet sangat la kan~! haha..kepada yang ta de kt vide0,,harap maaf! ta layak ye masuk dalam vide0 aq nyh! haha...ta dela...guraw je..!  bukan ta nak masuk kan..korang ny glam0ur sangat susah aq nak cari.. (^_^)  huhu,, gamba-gamba yang ade ny p0wn aq curi kat fb NUR ALIN..! haha..s0rry..dah terdesak sangat tu yang maen amek tanpa mintak permiti0n! haha..tapi tape kan..untuk kebaikan kite bersama..
(-_^).kui9...semoga terhibur ye! sesungguhnya yang baik datang nye dari Yang Maha Esa,yang kurang  tu datang dari diri saya sendiri...   :)  terima kasih..

~janji ALLAH~







Apabila seorang muslim baik lelaki atau wanita akan berkahwin, biasanya akan timbul pelbagai perasaan akan timbul. Ada rasa gundah, resah, risau, bimbang, termasuk juga tidak sabar menunggu datangnya si pendamping. Bahkan ketika dalam proses taaruf sekalipun masih ada juga perasaan keraguan.
.
Inilah khabar gembira berupa janji Allah bagi orang yang akan berkahwin. Bergembiralah wahai saudaraku…

1. “Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki yang keji, dan lelaki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula),dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)”. (An Nuur : 26)

Bila ingin mendapatkan jodoh yang baik, maka perbaikilah diri. Hiduplah sesuai dengan ajaran Islam dan Sunnah Nabi-Nya. Jadilah lelaki yang soleh, jadilah wanita yang solehah. Semoga Allah memberikan hanya yang baik buat kita. Amin.

2. “Dan kawinkanlah orang-orang yang sendirian diantara kamu dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurniaNya. Dan Allah Maha Luas (Pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui”. (An Nuur: 32)

Sebahagian para pemuda ada yang merasa bingung dan bimbang untuk berkahwin. Salah satu sebabnya adalah kerana belum mempunyai pekerjaan. Dan yang telah mempunyai pekerjaan pun tetap ada perasaan bimbang juga. Sebahagian mereka tetap ragu nilai gajinya. Dalam fikiran mereka, “apakah gaji ini cukup untuk berkeluarga dengan gaji sekian?”.

Ayat tersebut merupakan jawapan buat mereka yang ragu untuk melangkah ke jinjang pernikahan kerana alasan ekonomi. Yang perlu ditekankan kepada para pemuda dalam masalah ini adalah kesanggupan untuk memberi nafkah, dan terus bekerja mencari nafkah memenuhi keperluan keluarga.

Allah akan menolong mereka yang menikah. Allah Maha Adil, apabila tanggungjawab para pemuda bertambah – dengan kewajipan memberi nafkah kepada isteri dan anak-anaknya, maka Allah akan memberikan rezeki yang lebih. Tidakkah kita lihat kenyataannya di masyarakat, banyak mereka yang semula miskin tidak mempunyai apa-apa ketika berkahwin, kemudian Allah memberinya rezeki yang berlimpah dan mencukupkan keperluannya?

3. “Ada tiga golongan manusia yang berhak Allah tolong mereka, iaitu seorang mujahid fi sabilillah, seorang hamba yang menebus dirinya supaya merdeka dan seorang yang menikah kerana ingin memelihara kehormatannya”. (HR. Ahmad 2: 251, Nasaiy, Tirmidzi, Ibnu Majah hadits no. 2518, dan Hakim 2: 160)

Bagi siapa sahaja yang berkahwin dengan niat menjaga kesucian dirinya, maka berhak mendapatkan pertolongan dari Allah berdasarkan penegasan Rasulullah dalam hadits ini. Dan pertolongan Allah itu pasti datang.

4. “Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukmu isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir”. (Ar Ruum : 21)

5. “Dan Tuhanmu berfirman : ‘Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina’ “. (Al Mu’min : 60)

Ini juga janji Allah ‘Azza wa Jalla, bila kita berdoa kepada Allah nescaya akan diperkenankan-Nya. Termasuk di dalamnya ketika kita berdoa memohon diberikan pendamping hidup yang agamanya baik, cantik, taat, dan sebagainya. Dalam berdoa, perhatikan adab dan sebab terkabulnya doa. Diantaranya adalah ikhlas, bersungguh-sungguh, merendahkan diri, menghadap kiblat, mengangkat kedua tangan, dan lain – lain.

Perhatikan juga waktu-waktu yang mustajab dalam berdoa. Diantaranya adalah berdoa pada waktu sepertiga malam yang terakhir dimana Allah ‘Azza wa Jalla turun ke langit dunia, dan pada waktu antara azan dan iqamah, Perhatikan juga penghalang terkabulnya doa. Diantaranya adalah makan dan minum dari sumber yang haram, dan berpakaian dari usaha yang haram serta melakukan apa yang diharamkan Allah,

Manfaat lain dari berdoa bererti kita meyakini keberadaan Allah, mengakui bahawa Allah itu tempat meminta, mengakui bahawa Allah Maha Kaya, dan mengakui bahawa Allah Maha Mendengar.

Sebahagian orang apabila jodohnya tidak kunjung datang maka mereka pergi ke dukun-dukun berharap agar jodohnya lancar. Cara seperti ini jelas dilarang oleh Islam. Perhatikan hadis-hadis berikut yang merupakan peringatan keras dari Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam:
“Barang siapa yang mendatangi peramal / dukun, lalu dia menanyakan sesuatu kepadanya, maka tidak diterima solatnya selama empat puluh malam”. (Hadis sahih riwayat Muslim (7/37) dan Ahmad).

Telah bersabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, “Maka janganlah kamu mendatangi dukun-dukun itu.” (Sahih riwayat Muslim juz 7 hal. 35).
Telah bersabda Nabi SAW, “Sesungguhnya jampi-jampi (mantera) dan guna-guna itu adalah (hukumnya) syirik.” (Hadis sahih riwayat Abu Dawud (no. 3883), Ibnu Majah (no. 3530), Ahmad dan Hakim).
.
6. “Mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat“. (Al Baqarah : 153)

Mintalah tolong kepada Allah dengan sabar dan solat. Agar datang pertolongan Allah, maka kita juga harus bersabar sesuai dengan Sunnah Nabi dan terbebas dari bid’ah-bid’ah.

7. “Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan”. (Alam Nasyrah : 5 – 6)

Ini juga janji Allah. Mungkin terasa bagi kita jodoh yang dinanti tidak kunjung datang. Segalanya terasa sulit. Tetapi kita harus tetap berbaik sangka kepada Allah dan yakinlah bahawa sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Allah sendiri yang menegaskan dua kali dalam Surat Alam Nasyrah.

8. “Hai orang-orang yang beriman jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu”. (Muhammad : 7)

Agar Allah menolong kita, maka kita tolong agama Allah. Baik dengan berinfak di jalan-Nya, membantu penyebaran dakwah Islam dengan penyebaran buletin atau buku-buku Islam, membantu penyelenggaraan pengajian, dan sebagainya. Dengan itu semoga Allah menolong kita.

9. “Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa”. (Al Hajj : 40)

10. “Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat”. (Al Baqarah : 214)
Itulah janji Allah. Dan Allah tidak akan menyalahi janjinya. Kalaupun Allah tidak / belum mengabulkan doa kita, tentu ada hikmah dan kasih sayang Allah yang lebih besar buat kita. Kita harus berbaik sangka kepada Allah. Inilah keyakinan yang harus ada pada setiap muslim.

Jadi, kenapa ragu – ragu dengan janji Allah?~

Tuesday, 11 October 2011

assalamualaikum...

'SELAMAT DATANG KE BLOG: TINTAQU  ^__^  hehe...

saje je nak pr0mote blog :) ... kepada sesiapa yang mempunyai bl0g rajin-rajin kan lah untuk
f0llow sy ye~  huhu...

Monday, 10 October 2011

malam yang indah~


indah ke?? haha,..malam ny ta study,..ape syh???? bukan malas laaa...ta de mo0d nak belaja malam ny..semalam aq pulun abis2 study ekonomi...pening~puyeng~~!!!  huuhuhu... malam ny tibe2 je mo0d macam ta betul sikit..kacau orang je~!!! hehe...tadi skype dengan cici..makin c0mel die...huhu..rinduu..bile la dapat jumpe kan...herm...ta pela..semua tga seb0k study,.t kalau ade mase kite buat reunion ea..kite jumpe balik,,..ermmmm..lambat nye nak pukul 11...nanti sebelum tid0 ingat balik ape yang kau blaja ari ny ea...ingat balik ape yang kau buat lepas bangun tido sampai kau nak tid0 balik...0k~!! muhasabah diri itu yang paling penting.....!

Friday, 7 October 2011

c0nfius...????

hemmmm....

nana,kenapa ta pk dulu sebelum buat sesuatu????  memang la kau suke usik orang..tapi.ta semua suke care kau tu~!! hermm..ta paham la..sebenar nye status tu untuk sape?? aku ke?? tibe-tibe aku terasa pulak. sebab tadi kat surau aku ade kacau sue..ehmmm..die marah kat aku ke??? kan gurau-gurau je...ta kan tu p0wn terase.. sebelum nyh dah la die ta suke dengan aku..sebab aku ta suke pkwe die..sebenarnye aku ta suke care pakwe die sebelum ny..tapi sekarang dah ok dah..aku cube terima ape yang berlaku..yang penting die bahgia..tapi sekarng ny yang memushkil kan aku..die macam ade s0mething yang ..entah la...nanti die makin benci aku..tapi....alaaaaaa,,ta suke la macam ny...ke selama ny die sengaja baik dengan aku sebab aku duduk sebelah die..just nak jage hati aku,...macam tu?? aisshhhh,jangan fikir negatif~!!  hemmm...bia la nana,die suke ke,ta suke ke..kau buat macam biase je k,,lumrah tu..biase la..mesti ade je something yang ta kena kalau kite cube nak bebaik dengan s0me0ne...sabar k, smile always  =P...dah nak final exam ny..kau buat betul-betul ea..bukti kan kat semua orang yang kau boley buat..jangan putus ase k! buang sikap malu! buang s0al cinta! tu tak penting buat mase ny..ingat ape yang abang pesan! ingat ape harapan umi dengan buya~! jangan kecewa kan dorang~!!!   u can d0 it~!!!  G00D LUCK CIK NANA RAHIM~!!!!

Sunday, 2 October 2011

ya allah..kenapa aq ta bley..lupe kan die??

semalam ade salah faham sikit dengan die..hermm..sdey,,ta twu tibe2 je nangis..macam budax kecik je! huh!
yang ta suke nye nangis2 ingat kt hakim pulak..mase tula rase rindu kat die..hemmm...dugaan,dugaan...macam nak call je die semalam..tapi bile ingat balik ape yang umi dengan buya pesan..terus ta jadi nk ngadu kat die..cume boley nangis je..ngade-ngade kan aku nyh! plizz la..terima kenyataan 0k kau da ta de pape dengan die..THE END~!! rase serba salah sebab ta say sory kat die..hurmm...malam tu tido dengan air mata..huhu...
pagi tadi call die banyak kali...nak cakap dengan die yang aku dah maaf kan die..tapi ta angkat pulak~!! bzy la tu (fikir positif)...rupenye die silent m0de..ermm...yela...petang tadi kat larkin pukul 1.32..die mes,,h0oorayy~!! hehe..die mes...kui9..(^__^) suke nyeee~!!! haha..kite orang dah 0k...tapi malu lagi la nak say s0rry kat die...
ermm..dah cube buang semua tu..memang ta b0ley...sudah fitrah~!! harap faham..

Saturday, 1 October 2011

need s0me0ne~ la tahzan~!



OMG~why u look sad nana rahim??? enough k,,ta de pape p0wn.yang kau nak nangis ny kenapa??? plizz 0k! kenapa la aku ny sensetif sangat..cube kau rileks..huh~! ny semua salah faham je..semua akan settle..tapi perlu kan mase sabar je ok..aq ny dah la ta bley nangis2 ny..nanti mule la ingat sesuatu yang tak perlu di ingatkan balik..so plizz nana..be str0ng ye dear~!!  jangan fikir kan ape2..ya allah,beri kan aku kekuatan untuk menempuh ujian yang kau berikan..