Blogger Layouts

Sunday, 28 August 2011

kem..oohh kem~~ ^_^

hari ny pergi kelas macam biase..hari isnin kan so m00d lain la ckt..huhu..pagi -pagi lagi ade kelas dengan  ckg saidi...wah~~~ i like ! ngeee...hehhehehe...tapi ckg ny kalu ajar mesti aq ngntuk.xtawu la kenapa.
"sue,kau ngantuk x? aq ngantuk ny..xtahan la"..."ye,aq pown ngantuk jugak.tibe2 je sepet masuk kelas die tanye "ade sape2 x nak g kem? ade kosong lagi sorang..mule macam malas..tapi bile die cakap dapat sijil.terus nk g..hehehehe....Qayum pulak datang die cakap ade 2 kosong..hrmmm ape lagi..terus jela! huhu..kite orang pergi kelas sebelah tulis nama.haha terus ilang ngantuk aq! memang betul2 exited la kan..skola anta 4 orang wakil..ermmm dekat pusat koko je,..xjauh mane p0wn..cikgu nani anta kite orang...

hari pertama...
kite orang daftar pukul 12.30..sampai2 ramai glerrr dekat dewan.tengah taklimat. mase daftra bley plk  dorang sruh bagi barang2 berharga..beg duit,ncet,...ermmm sdey je mase bagi barang2 tu...huhu.."hari terakhir baru kite orang bagi balik"...huuhuuhu..lepas taklimat kte orang diarah kan pergi tapak khemah ade ade 'kraf perkhemahan'..sepanjang dekat sane kite orang kne panggil dorang tuan/puan...kite orang diri kan khemah...alaaa...aku xstu khemah dengan sue..huhu..tapi nasib baik khemah sebelah-sebelah..lepas diri kan khemah kite orang sembahyang kt surau...ermmm n0t bad la..surau die cantik macam dekat 'taman jepun'..lepas semayang ade ice breaking..ermmm mse ny la best..mule2 dorang suruh kite orang tulis dekat kertas tarih,hari bulan dengan tahun lahir...lpas tu dorang suruh  berdiri "buat satu bulatan yang sama warna baju" lepas tu kite orang kene buat bulatan besar..laki satu bulatan perempuan satu bulatan..semua peserta kena cabut undi..aq dapat huruf  N..sue dapat huruf A.ermmm...dorang suh kite orang buat kumpulan yang ade perkataan "LAILATULQADARNYA"...hahaha..klaka mase tu,.ramai yang xfham...kumpulan aq first yang dapat settlekan(kumpulan permpuan la)..huu...kumpulan sue last...ermm hari ny buke dengan orang lain..biase nye buke dengan aja,umi,eca,jiha,anis,nge2..bile dengan orang laen memang rase lain...lepas buke semayang maghrib lpas tu makan lagi..hehhe..best2..best sbb dapat mkan makanan berat..huhu..sembahyang isyak,terawih,tadarus quran,moreh...jam dah pukul 12.00 ny...tibe2 je tuan sruh kite orang semua berkumpul dekat dataran..kite orang kena marah,,ermmm..laki pempuan kne kawat kaki la.kene push up...xsuke! tp paling kesian laki la..dorang banyak kali kene push up..dah la sakit kne batu..mase ny memang kena kutuk jela dengan aq!!! huh! geram..!  dah la tdo lambat esk kena bangun awal pulk tu!

hari kedua...
kena kumpul kt datran pukul 4.30.pagi2 lagi dah kena kawat! huh! sebbel~!!!  sahur same2..lepas sahur solat subuh berjemaah,ade kuliah subuh...setiap hari ade perhimpunan pagi..mase p'himpuanan tu kne nyanyi lagu negaraku la,bangsa johor la,ikrar..kne kawat lagi...feci2 kt sni smua garang2..macam singa!! salah sikit je p0wn marah nye macam besar sangat je salah yang kite orang buat! aktiviti ary ny pengurusan jenazah..ade ceramah,,lepas tu praktikal..penceramah tu ajar cara2 uruskan jenazah.madi kan dengan kapan kan...siap ade model lagi taw! hehe..eh lupe pulak..nk btwu..sepanjang kt kem aq rapat dengan ika..die ny skola dekat segamat.kawan sepupu aq..huuhu..kecik2 molek..chumelll jek!

haaaa ny la die..rapat dengan die jek!...kehulu kehilir dengan die...huuhuhu..0k...lpas praktikal kte orang ade lawatan.pergi PUSAT ISLAM ISKANDAR.best..smua pakai baju same..biru mude...cantik!! naik 4 bas..kte orang semua sembahyang dekat masjid abu bakar n then trus g pusat islam..ade ceramah,tgk galeri ...penat sangat hari tu...rindu dekat PREP HARMONIS...sue rindu GILERRR kt HAJAR! huhu...xsaba nak tunggu es0k..kenapa?? esok f6 ade majlis kt skola..mse tu ckg nani  dh inf0rm da kt urus setia.dorang sruh skola buat surat..malam tu lpas terawih kte orang kena kumpul kt dewan..feci mlam tu marah giler kt kte orang..xtwu kenapa...tibe-tibe je..'budak teknik yang nak balik kelua kedepan!" kecut gilerrr perut mase tu...xtawu pape aleh2 kena panggil pergi depan...feci tu bleh plk tnye..'awak nk stay ke nk buka kt skola awak????'...dede' cakap ckg kite orang dah buat surat..aleh2 die cakap..xde2..malam ny saya anta awak balik..! yang 2 orang ny duduk asrama kan ahhh jalan kaki~~!!!! pehhhhhhhhh!!!! gerammmmmmmmmmm gilerrrrrr mase tuh!! macam nk tumbuk2 je...feci sruh kite orang kemas barang..dengan muke yang malu+marah+geram ny aq jalan laju2 ajak sue kemas barang...sampai kt tapak khemah kite orang memang maki hamun feci2 ki situ...duli ape aq!!! tga kms2 skola laen plk naik kemas barang jugak..skola segamat.ika p0wn ade mase tu,,,sdey,...xtwu pape kann..memang giler la..nangis2 bg n0 kt ika..huuhu.. dah siap kemas barang kte orang kene diri kt tengah2 dalam dewan..bayang kan kte orang 4 orang je....yang paling aq bengang feci suruh kite orang jalan kaki..aq ape lagi bla la dengan sue..ingat aq hadap sangat la! kite orang jalan je..dah sampai gate da..feci lain boley panggil kite orang...dorang cakap tu trick je..xpuas ati gilerr  ...dah la da malu kan kite orang...pastu sruh msuk dewan balik ea...malam tu memang aq xsenyum lansung!! ketart gilerrr muka aq! ahhaahah...feci cakap dorang buat macam tu sbb nk kena kan sorang budak ny..bufdy gurrll..

hari ketiga..
errmmmmmmm malu gilerr ari ny...malu nk berdepan dengan bdk2 ny,,...dah la semalam dimalu kan..huuuhu..xpasal2 smua orang kenal...wahhh~~~ hehehehe...hari ny aq doa banyak2 mintak2 la ckg amek kte orang kt sini...memang rindu gilerrr kt PREP HARMONIS...aktiviti ari ny sembelihan...ceramah..huh!! sungguh mengantukkan!!sebelum amali kite orang 4 orang kena panggil,dub dab dub dab..komander cakap majlis buke puase kite orang ditunda.hah??? betul ke?? tak0t...dah la rindu gilerrr ny kt f6...alamak~~!!!
tapi sebenarnya dorang saje je nak kena kan kite orang berempat...surat rayuan balik ckg dah hantar PK dah luluskan..wahhh~~suke sangattt!!! senyum memanjang aq~ haha....bila time amali ambek kau...tawu geli2 ea nana...eleh,,last2 aq kena jugak cabut bulu burung puyuh.setiap kumpulan kena sembelih 7 ekor burung puyuh,sekor ayam.lepas tu kena kumpul dekat dewan.malam ny kite orang ade pertandingan nasyid..dengan yakin aq cakap kt kumpulan aq.."aq xjoin nasyid,sbb balik ade majlis".haha..dorang risau..pukul 3 ade gotong royong dah siap baru bley siap kan diri..kena kumpul dekat surau pukul 4.siap2 pakai baju kurung...santeekkk~~!!! dah suke da sbb dapat balik...xsabar~~ kumpul dekat surau sembahyang asar,,lepas tu ade majlis khatam quran...ramai yang datang...sepatutnya kite orang join majlis buke puasa dekat kem tapi nak buat macam mana kan,,tarikh nye same dengan majlis yang kite orang nak buat..lame betul tunggu cikgu datang,,xsampai2..pade hal xdela jauh sangat...tunggu punya tunggu..daripada jauh dah nampak kereta cikgu azid..dengan laju nye kite orang kejar cikgu..yesssssssss!!! dapat lepas jugak..sampai skola terus jumpe budak2 ny...rinduuuuu~~huhuhu...amek gamba,makan same2...best!8.40 kite orang kena balik..yela kan kite orang kan tengah terlibat dengan kem tak boleh la lari...sampai dekat kem VVIP semua tengah sembahyang terawih...aq dengan sue sembahyang isyak je...hehe,..penat la..maap la ye!..lepas sembahyang kena kumpul dekat dataran.bangge tuan cakap tahniah dekat skola teknik sebab balik sebelum pukul 9...hehe...aktiviti seterusnya pertandingan nasyid by group..alamak..ingat kan xjoin..hu,,,kumpulan kite orang dapat n0 4,,intro dengan outtro dorang suruh aq buat..emm yela...saya hanya ikut arahan~! hehe..jam dah pukul 12,kite orang kena kemas kerusi,meja.kena susun dekat dewan makan...balik khemah siap2 nak tido..tapi xleh tido p0wn..xngantk..pelik kan..myb excited nak balik es0k..hehehhe..
malam tu siap kan buku skrap..aq kena buat dengan ika..kite orang main buat je..haha..yang penting siap!

hari last~~!!
bestttt nyerrrrrrrrr...xsabar nk balik....yeay! perhimpunan pagi...kena kawat lagi..emm xpela..hari last kan..gotong r0y0ng lagi...yelaa...layannnn je! lepas gotong r0y0ng kena kemas barang2..khemah semua kena bawak turun....pukul 10 ade raptai untuk majlis penutup/...pukul 11 majlis dah mula...aishhhhhh asyik tengok jam je...xsaba nak balik la kate kan! hehe...ermmmmm lame la pulak pakcik ny berucap...taraaaaaaaaaa~~ dah pukul 12 la...hehehe...huraaayyyyyyyyyyyyyyy~!!!!! selamat tinggal kawan2 kem...huhu...sempat la jugak amek gamba dengan dorang...huhuhu...(kem ihya' ramadhan always in my heart)

No comments:

Post a Comment