Blogger Layouts

Friday, 17 February 2012

ya rasulallah..



kau masih tersenyum mengubat lara
selindung derita yang kau rasa
senyuman yang mententeramkan
setiap insan yang kebimbangan
hakikat nya tak tertanggung lagi derita
di pangkuan isteri mu humaira
menunggu saat ketika nya
diangkat roh mu bertemu yang esa
tangan di celup di benjana air
kau sapu dimuka mengurangkan pening
beralun zikir menutur kasih
pada ummat dan akhir nya
dan tiba lah waktu ajal bertemu
penuh ketenangan jiwa mu berlalu
linangan air mata syahdu
iringi pemergianmu
oh sukarnya untuk umat menerima
bahkan payah untuk umat mempercaya
tetapi iman merelakan jua 
bahawa manusia kan mati akhirnya


bile dengar lagu ny balik rasa rindu dengan kekasih ALLAH..
teringin rase nye hati untuk bertemu dengan NYA..
kalau la kekasih ALLAH ini masih ade mesti dunia akan aman..
tak de sorang p0wn yang berani lakukan kejahatan..
kalau la rasulullah masih ade..
saye akan cube sedaya upaya untuk jumpe dengan NYA...
alhamdulillah..
pagi tadi baru berlangsung majlis sambutan maulidur rasul kt skola..
 sayu rase nye hati bile kenangkan balik
pengorbanan yang beliau lakukan untuk umat islam..

geram rase nye bile lihat ade sesetengah manusia bile 
ajak lakukan kebaikan tapi sering kali bagi pelbagai alasan..
ajak pergi surau..penatlah..jauhlah...banyak kerja la..
macam-macam alasan..
bukan ke tu semua 
duniawi semata-mata..
akhirat tu yang penting,..
memang la belajar tu kewajipan..
tapi akhirat tu kena tunaikan dulu..
lepas dah settle hal akhirat baru buat duniawi..
lagi baik kan macam tu..
hmmm...
manusia-manusia..
tak pernah puas dengan apa yang ade..
sentiasa mencari kekurangan...
malu kalau nak di bandingkan zaman kite dengan zaman rasulullah..
solat??
hmm....
tak gune kalau kite belajar pandai-pandai tapi
sembahyang t0ngang langgang!
tak gune ade rupe tapi sembahyang tak sempurna..!

cube sekali sekala muhasabah diri..
renung balik..

berapa banyak amal yang kite lakukan sepanjang kite masih bernyawa???

tak gune semua yang kt luar sane sebok mencari pkwe/mkwe..
dorang tu semua belum tentu jadi suami/isteri kite..
semua tu melalaikan...!
semua tu perangkap syaitan je..!

lebih baik mencari cinta pencipta
yang seratus peratus 
tidak menyakitkan hati
tidak dikecewa kan
tidak didua kan

cume kite akan rasa rindu dengan cinta sejati kite yang ESA...

## peringatan untuk diri saya dan semua ;

semoga kite dapat petunjuk dari NYA..semoga kite sentiasa mendekatkan diri kepada pencipta dan kepada kekasihNYA...semoga cinta yang disemai mampu membuat kan hati menjadi lebih tenang...insyaallah..saya akan cube ikut sunnah MU..! amin...


..wassalam..

No comments:

Post a Comment