Blogger Layouts

Monday, 24 October 2011

~destinasi cinta~

malam ny nak story pasal cinte..sebenarnye kalau boley memang ta nak sentuh pasal ny..tapi tibe-tibe malam ny nak tulis pasal  ny pulak...ape yang korang faham tentang cinte????  sebut je pasal 'cinte' mesti ramai yang tertarik..budak yang umo 4 tahun p0wn tawu ape tu cinta..awes0me kan...nampak sangat cinte ny terlalu istimewa ... hyep~!! aku tulis pasal cinta bukan bermaksud aku dah jatuh cinta..tidak sama sekali 0k~! bagi aku,cinta aku hanya untuk NYA sahaja..pengalaman mematang kan diri ..lbey baik kejar cinta pencipta daripada mengejar cinta sesama makhluk yang belum pasti kita akan milikinya...hummmm..jangan pernah halal kan sesuatu yang haram~!! ingat tu..couple tu HARAM..kepada sesiapa yang kt luar sane yang bercouple dan ingin berpatah balik..dipersila kan...allah sentiase menerima taubat hambanya...tapi kite kena ingat jangan kite ulangi lagi perbuatan tu,,ta gune kite betaubat tapi kite ulang lagi perbuatan tu...ta perlu sebenarnye kite risau yang kite ta berteman,ta perlu kite suruh orang cari kan pasangan kite,ta perlu kite percaya kat seseorang yang hanya akan menyakitkan hati kite,ta perlu kite jage hati orang tapi orang ta pernah nak jage haty kite,ta perlu nak ikut kan sangat ape yang seseorang tu suruh atas alasan kite sayang kt die! plizz la...habis tu ape yang ALLAH suruh..kau dah laksana kan ke?????tu semua ta perlu untuk mengejar cinte..permainan dunia..memang fitrah manusia ingin kan kasih sayang,saling memerlukan antara satu sama lain..tapi bukan nye dengan care tu semua..cube sekali kite fikir dunia ny hanya sementara..kite bercinta bagai nak rak p0wn...ntah-ntah die bukan milik kite..kan buang mase semua tu...lebih baik kite habiskan mase dengan pencipta kite..ade faedahnya...sebelum kite menyayangi sesama makhluk kite kena sayang diri kite dulu..tambah kan amal,kenali siapa pencipta kite,siapa kekasih pencipta kite..cube mengenali dengan lebih dekat..jodoh dan pertemuan di tangan tuhan...semua orang ingin kan kebahgiaan..kite boleh mintak ape je yang kite nak dengan pencipta kite..dengan syarat kite kena patuh dengan ajaran nya..memang banyak ujian yang akan kite tempuh untuk mencari redha ALLAH..selagi kite mampu untuk tempuhinya insyaallah semua nye akan berjalan lancar..syaitan sentiasa berada disisi orang yang beriman..die akan sedaya upaya menjatuh kan umat islam yang taat kepada ALLAH...ingat la janji ALLAH..perempuan yang baik untuk lelaki yang baik,..lelaki yang baik untuk perempuan yang baik..! so jangan risau 0k!...jangan berharap sesuatu yang ta pasti..!  hurmmm..ta nak cakap banyak-banyak..tak0t tersalah cakap...kalau ade yang salah..sudi-sudi lah bet0l kan ye~!! muhasabah diri ok...!

**destinasi cinta yang ku cari,,sebenarnya terlalu hampir
    hanya kabur kerana dosa didalam hati..
    telah ku redah daerah cinta yang lahir dari wadah yang alpa
    tiada tenang ku temui di dalam hati**

No comments:

Post a Comment