Blogger Layouts

Wednesday, 12 October 2011

manusia~ manusia..

ta faham dengan attitude manusia ny..yang ta habis-habis bangga dengan diri sendiri, yang ta penah mengaku silap,yang sentiase dan cube untuk jatuh kan orang lain pade hal orang yang dia jatuh kan tu orang yang paling hampir dengan die,orang yang selalu die jumpe waktu die susah..bukan ke lupe diri nama nye??? cube sekali tu muhasabah diri...ta semua orang kat dunia perfect..but we can be the best pe0ple~! not be perfect ~!! dalam islam sendiri kita dilarang untuk mengaibkan orang..perlu ke gelar kan orang yang bukan-bukan depan orang ramai?? cube kalau sekali kau dipermalukan .. boleh terima ke??? sebelum nak aib kan orang..teng0k diri tu dalam-dalam macam mana kau punye perangai..dah cukup bagus ke? dah cukup sempurna ke.dah cukup pandai ke,...aku ta cakap diri aku sempurna..diri aku banyak kekurangan..ta dinafikan...! kite ny manusia bukan teng0k dari segi sembahyang 5 waktu dah janji kan yang kita ny baik 100%..ta semestinye.. aku ta la cakap yang kau ta sembahyang,ta la cakap yang aku ny cukup sembahyang nye!..tapi cube fikir ape yang aku nak sampaikan....jangan pernah kutuk orang tu sebab berkemungkinan orang yang kau kutuk tu 1000 kali baik daripada diri kau~!! kalau kau sendiri ta ubah perangai kau sampai bile-bile ta de orang yang lekat dengan kau..orang yang lekat dengan kau p0wn orang yang ta tawu dan menjadi mangsa keadaan..maaf la kalau sebelum ny aku bagi muke kat kau..tapi kali ny aku terpaksa pulau kan kau! ta de niat ape-ape..just nak bagi kau sedar..yang kau tu silap..! bila orang tegur kau ta pernah nak terima...bila buat h0t chat,kau macam nak tak nak..bila dah habis h0t chat kau maki orang tu dari belakang..haha..funny la kau!  pandai ek..bagus! sape yang ta nak terus terang sekarang??? aku dah kenal kau lame..dah tawu perangai kau..kau just boley kawan mase  time happy je...! bile kau gaduh dengan orang tu.pandai kau cari orang lain...tapi bile dah terdesak pandai pulak kau bebaik dengan orang yang kau gaduh tu..untuk kepentingan sendiri~!! kau baik dengan orang tu kau kutuk dengan orang lain p0wn kau kutuk~!! huh! betul-betul ta paham..! semoga satu hari kau dapat HIDAYAH..!  mintak-mintak la kau berubah,,..!  tu doa aku untuk KAU  yang ta pernah mengaku silap dan selalu nak menang walaupun kadang kala ia nya ta dela membuat kan KAU tu memang betul-betul menang~!! semoga kite same-same berjaya jelaH~! kadang-kadang peluang yang kita dapat tu cume sekali je yang ALLAH bagi..peluang tu datang dengan lumayan tapi kau t0lak macam tu je~! ta bersyukur p0wn dengan hadiah yang lumayan tu~! ape yang kau nak lagi p0wn aku ta twu...nak TAJMAHAL ke???  macam-macam cabaran nak tuntut ilmu ALLAH ny..aku datang sini nak belaja.nak berjaya...tapi selalu diganggu dengan gangguan..aku ny ta dela pandai sangat macam KAU! tapi...ape yang kau cakap tu menjadi semangat untuk aku terus belajar..! insyaallah,dengan izin ALLAH..aku akan berjaya satu hari nanti..amin.. semoga satu hari nanti ,aku dan kawan-kawan yang lain  boleh berjaya ke menara gading..insyaallah! kite disini adalah amanah ALLAH ..kita kena tunaikan ape yang diamanah kan! jangan sia-sia kan peluang yang ade di depan mate..

p/s: maaf kepada sesiapa yang terasa..! bukan untuk jatuh kan kau..tapi untuk kau sedar!

1 comment:

  1. biaselah manusia..haha..rambut same hitam,hati lain2..lumrah hidup kn2..huhu

    ReplyDelete